Acum aproximativ o lună cumpăr un bilet la o noua producţie care derula pe atunci în cinematografe intitulată “#Selfie”. Eu, mare amator al filmelor româneşti, sunt cuprins de farmecul trailer-ul de pe youtube care prezintă un film destul de promiţător. Intru în sala de cinema, sala jumate. Aştept să văd dacă publicul român mai este atras de cinematografia din propria ţară.

Fotografie coperta Selfie, recenzie

Ceea ce a urmat au fost 123 de minute de râs în hohote, la un film tipic adolescentin, despre 3 adolescente care în noaptea banchetului de absolvire, la 2 zile depărtare de examenul de bacalaureat se hotărăsc să plece pe litoralul românesc să se distreze. Bine înţeles că febra şi nebunia distracţiei atrag după sine şi peripeţii care mai de care, de care tinerii noştri nu scapă. Intriga pare destul de verosimilă, scenariştii nelăsând multe lucruri la voia întâmplării, puţine găuri in scenariu. Deşi publicul din sala era alcătuit din vârste mixte, regăsind chiar şi familii întregi – de la părinţi cu adolescenţi (pare-se că le era frică să îi lase singuri în sală pe ăştia micii la scenele de amor), bunici cu adolescenţi care schiţau un rânjet satisfăcut în colţul gurii la glumele cu substrat cu referinţă la adresa lui răposatu, cu toţii au părut mulţumiţi de punerea în scenă a unei idei regizorale de excepţie: aceea de a aduce în prim-plan tânăra generaţie şi de a uita într-un final despre chinul de înainte şi de după revoluţie, idee care îşi făcea simţită prezenţa în mai toate filmele de până acum. Ce să mai, filmul ăsta are de toate pentru toţi. De la coloana sonoră (bravo Smiley şi încă încerc să găsesc pe youtube remixul cântecului milităresc de marş), până la fantasticele cadre filmate în diferitele locaţii de pe malul mării, fie că sunt ele în vreun club de fiţe din Mamaia sau în aer liber, sau scenariul şi jocul actoricesc memorabil atât al celor consacraţi în această frumoasă meserie, cât şi al tinerilor din roluri principale care dau o reprezentaţie de excepţie şi debutul regizoral al Cristinei Iacob, toate elementele contopindu-se pentru a creea un film atât comercial, cât şi de bun gust care îţi lasă o impresie plăcuta şi un sentiment de “ce aş merge şi eu la mare acum cu prietenii” (pentru cei din afara litorarului) după vizionare.

Selfie recenzie - fotografie

Deşi începutul filmului abundează de englezisme care te sufocă, presupunând că restricţionează astfel target-ul de audienţă, spre mijlocul filmului ne dăm seama că este o comedie tipic românească, balcanică, cu tot ce îi trebuie pentru a te face să mai vrei să urmăreşti şi alte producţii marca “Zazu Film”. Şi inchei cu rolul meu preferat din film, cel al lui George (interpretat de Vlad Logigan) un tânăr magician care, alături de prietenii lui “mai hoţomani din neam aşa”, reuşeşte să intre în nişte aventuri teribile alături de protagonistele filmului. A fost hazliu să aflu detaliile filmărilor din spatele trucurilor de magie realizate de Vlad în “Behind the scenes”, pe care le găsiţi tot pe Youtube.

Ar mai fii foarte multe de zis, dar mai bine vă las pe voi să îl vedeţi, ca să îmi scrieţi după păreri despre el în comentariile de mai jos. Luând totul în calcul, din punctul meu de vedere este un film excepţional, un refresh al cinematografiei româneşti, precum “Liceenii”, un nou standard al generaţiei prezente de adolescenţi.